onsdag 5 oktober 2005

Världslärardagen

Kul med lite högtidsdagar att fira! Igår var det kanelbullens dag. Jag firade med att äta 2 och en halv bulle. Idag är det världslärardagen! Får väl ringa min bror och uppvakta honom! Om ett år är jag förhoppningsvis med i den skara människor som hyllas den här dagen.

Skulle förresten vara kul med en hemsida där det sammanställs en massa sådana här högtidsdagar, som oftast inte står i den vanliga almanackan. Om någon har tips på någon sådan sida får ni gärna skriva det i en kommentar till den här bloggen. Känns ju jobbigt om man skulle missa nån! :-)

En högtidsdag som jag verkligen ser fram emot är världstoalettdagen den 19 november!

5 kommentarer:

josephzohn sa...

kanelbullar i all ära!
2,5 st, man tackar!!
toalettdagen - kanon ...
men IFK då?
och den där kedjan i Redhawks ...
vart tog de nyheterna vägen??

Anonym sa...

Häftigt med VÄRLDSTOALETTDAGEN! Undrar hur man firar den?

Jonny sa...

josephzohn: Kände att jag var tvungen att fylla min blogg med lite annat än sport. Dessutom har ju inte resultaten varit de roligaste den sista tiden. Tills ikväll! Det får att bli en sportnyhet på bloggen ändå ikväll...

börje: Vet inte riktigt. Däremot så minns jag att första gången jag hörde talas om den var för några år sedan på TV3:s nyheter. (Var annars?!?)

Anonym sa...

Jag ser också fram emot världstoalettdagen! Jag vill läsa en utförlig rapport om hur du firar den Jonny! Haha! Måste skriva upp datumet.. Var det den 19:e november sa du..?

Jonny sa...

Ska ge en utförlig rapport här på bloggen! Ja, det är den 19/11.