tisdag 25 oktober 2005

Tillbaka i Norrköping

Ikväll kom jag tillbaka i Norrköping från ett besök i ett vintrigt Dalarna. I söndags skottade jag snö (det hade kommit ca 2 dm) och byggde en snögubbe med mina syskonbarn och igår drog jag dem i pulka. Här finns det däremot inte en snöfläck på backen.

Har kikat runt på diverse IFK-sidor på nätet för att se lite Silly Season-rykten. Det är alltid lika spännande att se om det är något sensationellt nyförvärv på gång, men jag måste erkänna att det än så länge inte dykt upp nåt namn som gör att jag spontant gör frivolter i trappuppgången. Hoppas att klubben snart kan presentera en ny tränare och att det då är ett etablerat namn som kan locka bra spelare till klubben.

Till sist en liten kommentar om SVT:s "Trackslistan". Läste idag Jan-Olov Anderssons TV-krönika i Aftonbladet. Där skriver han:

"SVT:s Trackslistans största problem i går var inte att ljudet länge var försvunnet. Har Kaj Kindvall förstått exakt hur mycket den enormt påfrestande programledaren Gonzalo Del Rio svärtar ned klassiska "Tracks" status?"

Jag kan inte annat än hålla med Jan-Olov. Jag såg inte programmet igår, men gjorde det förra veckan. Gonza, som han kallade sig, var oerhört jobbig att lyssna på! Jag klarar inte av att beskriva hans stil närmare, men jag kan ju tipsa alla att se programmet! Är man på rätt humör kan man få sig ett gott skratt...

Inga kommentarer: