lördag 29 oktober 2005

En månad kvar!

Den 15 maj skrev jag i min blogg om att den klassiska kristna rockgruppen Petra kommer att sluta. Just nu är de ute på en avskedsturné och om exakt en månad kommer jag att åka till Norge och se dem live! Jag har sett dem live tre gånger förut (två gånger i Globen och en gång i en fabrikslokal i Forserum), men tror att konserten i Tønsberg kommer att kännas extra speciell. Tänk att gruppen som "alltid har funnits" (den är 7 år äldre än mig) nu är ute på sin sista turné!

Jag har den här veckan börjat "pluggandet" av texter. Det svåra är att veta vilka låtar de kommer att köra. Tidigare konserter har det ju varit ganska enkelt då de kört mestadels från senaste skivan, men det här är ju en avskedsturné och då kan det ju förhoppningsvis bli en massa gamla godingar. De har ju faktiskt 20 plattor att plocka låtar ifrån...

För tillfället lyssnar jag in mig på deras senaste skiva "Jekyll & Hyde". Den är faktiskt rätt så bra, även om den inte når upp i "Beyond Belief"-klass. Nästa vecka får det bli "Revival"...

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är stort!
Grymt kul vi ska ha :-)

Ska genast ge mig i kast med pluggandet jag med. Lycka till!