söndag 9 oktober 2005

Än är det inte kört...

Fortfarande finns det en liten, liten möjlighet. Till allsvenskt spel för Peking nästa säsong, alltså. GAIS tappade poäng igår och Ljungskile förlorade igår, vilket gav IFK ytterligare en chans att nå en eftertraktad kvalplats. Hur många chanser kan ett lag få? Dessvärre är väl risken stor att även IFK-spelarna själva upptäckt denna möjlighet och vi vet ju tyvärr hur det brukar gå när det verkligen gäller!

Innan helgen hade jag övervägt att inte besöka parken imorgon kväll inför mötet med Åtvid, men nu antar jag väl att jag får svårt att hålla mig därifrån...

Grattis Öster till avancemanget till Allsvenskan!

Till sist, ett hockeyresultat: Halmstad-Malmö Redhawks 2-8!

2 kommentarer:

Mia sa...

Hade inte heller tänkt mig att åka upp till Parken idag eftersom SportExpressen skulle sända matchen. Men de valde att sända Öster-Frölunda istället. Suck.
Nu blir det nog till att styra kosan mot Parken trots allt. Hjärtat klarar inte en match till via svenskfotbolls direktrapportering. Skulle vara så gott med en seger mot Bönderna idag.

Jonny sa...

Jag är glad att jag inte har lika långt... (Bor ca 100m från Parken.)

Om du inte orkar åka kan du ju alltid kolla på kinesisk pingis, enligt tips från IFK:s officiella hemsida!

"Än en gång, vi kan bara beklaga att matchen inte kommer att tv-sändas och hälsar alla Er, som inte tänkt se Sportexpressens spännande pingissändning från Kina, välkommen till Parken för att uppleva kvällens match live."