lördag 15 oktober 2005

Superettan 2006

Jaha, då var det äntligen klart. Nu kan vi sluta att hoppas. IFK förlorade mot GAIS och chansen till att nå kvalplatsen är definitivt borta. Trots att det avgjordes idag så var det inte idag som IFK spelade bort möjligheterna till allsvenskt spel nästa år, det har man gjort åtskilliga gånger den här hösten.

Det är bara att konstatera, IFK anno 2005 räckte inte till. Nu hoppas jag på en bra tränare (gärna Tom Prahl) och några härliga nyförvärv (gärna Ronaldinho och Zidane) till nästa säsong.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om du ska ha Zidane och Ronaldinho till ditt lag så lär du väl ha en tränare som klarar av att vinna ute i Europa också! Bort med Tom Prahl och ta Jose Mourinho! Mest framgångsrik de senaste åren, skulle jag vilja påstå (med undantag för Liverpools tränare i Champions League förra säsongen)..

Jonny sa...

Nu är det så att IFK inte kvalificerade sig till spel i Europa, så det räcker gott om laget kan vinna i Superettan och greja en plats i Allsvenskan 2007.

Mia sa...

Så sant. Det var inte idag som IFK spelade bort chansen till en allsvensk plats. Det gjordes långt tidigare.

Det värsta är att det känns som att sejouren i SE kan bli lång. I år hade IFK ett bra lag på pappret, men vad hjälpte det när man inte kunde prestera på plan?

Bara ta nya tag. Säger som jag sagt de senaste åren - Nästa säsong är sista säsongen i SE.

Anonym sa...

Så IFK satsar inte högt alltså? Det enda som finns där är den eftersökta allsvenska platsen.. Men sen när de går upp då? Är målet nått? Satsa högre! Europa, världen! Typ =) Nejdå, självklart ska man ta ett steg i taget - och då vill jag bara berätta att det första steget INTE är Zidane eller Ronaldinho.. Börja hårdträna själv - det måste vara det säkraste! Då har du ödet i egna händer! haha! (det vore en syn!)

Jonny sa...

Zidane och Ronaldinho var bara förslag, jag skulle mycket väl kunna nöja mig med spelare som Ljungberg, Zlatan eller Figo...

Till sist: Jag vill härmed dementera alla rykten och klargöra att jag INTE är aktuell för spel i IFK nästa säsong! Ni kan andas ut... :)

Jonny sa...

Äsch, ingen Prahl i IFK... Jaja, då får vi väl satsa på Jose Mourinho ändå! :-)