söndag 14 februari 2010

Tankar om fiasko och dopning

Igår hoppades vi att vi skulle få vår första OS-medalj i Vancouver (eller kanske t.o.m. de två första medaljerna). Nu blev det inte så och så här dagen efter är det två olika kommentarer som sticker ut:

1) Både Aftonbladet och Expressen skriker fiasko! Men snälla, ta det lite lugnt. Det var den första tävlingen och det kan fortfarande bli ett bra OS. Kom ihåg att det dröjde till dag fyra innan Sverige tog någon medalj i Turin, som till sist blev ett mycket lyckat OS för svensk del. Så vänta lite med ordet fiasko, tycker jag.

2) Snacket om dopning är förstås inte långt borta när någon otippad seglar upp och vinner, särskilt om de kommer från någon nation i östeuropa. Visst kan jag förstå misstankarna, men jag tycker att man inte ska döma någon på förhand. Så länge en idrottare inte fastnar i WADA's tester så betraktar jag dem som rena.

Nu hoppas jag på en medaljskräll av Ferry eller Bergman!

Inga kommentarer: