onsdag 24 februari 2010

Guld i stafett!

Svenskt guld i herrstafetten! Detta är något jag saknat i måååånga år! Jag minns att vi i mellanstadiet fick möjlighet att sitta i biblioteket och följa Gunde Svan och de andra i jakten på guld i stafetterna. Jag kommer inte riktigt ihåg vilket mästerskap, men med lite årtalsmatematik borde det varit VM i Val di Fiemme 1991, då Sverige tog silver.

Nu, 21 år efter senaste mästerskapsguldet och 22 år sedan senaste OS-guldet blev det alltså äntligen guld i stafett igen! Ett stort grattis till Richardsson, Olsson, Södergren och Hellner! Det var otroligt mäktigt att se alla fyra svenskarna göra fantastiskt fina sträckor.

Sen kan jag inte låta bli att bli imponerad av Petter Northugs sista sträcka. En riktigt grym körning som räckte ända till silver.

Men avslutningsvis måste jag ändå återkomma till det viktigaste: Sverige tog guld i herrstafetten! Härligt!

Inga kommentarer: