torsdag 25 februari 2010

I love curling!

Jag tror att jag genomgår en smärre livskris. Nejdå, det är egentligen inget allvarligt, det handlar bara om sport. Men det kan vara nog så illa. Jag har kommit på mig själv med att vara mer intresserad av curlingen i OS än ishockeyn. Nej, det beror inte på nattens resultat, jag har faktiskt anat det redan innan. T.ex. valde jag att följa curlingmatchen sent igår kväll/tidigt inatt istället för att lägga mig i tid för att orka upp till ishockeymatchen imorse.

Nej, denna livskris är verkligen inte ny. Så här i efterhand inser jag att jag nog kände likadant i Turin. Jag minns att jag jublade enormt åt OS-guldet i curling, medan jag faktiskt blev förvånad över att OS-guldet i ishockey inte gladde mig mer än det gjorde. Det som är nytt idag är att jag nu sätter ord på detta och öppet bekänner min förtjusning i curling.

I kväll kommer det att bli fullt upp framför TV:n. Damerna har semifinal mot Kina och herrarna möter Kanada. Dessutom är det damstafett och bronsmatch för damkronorna. Tur att SVT sänder på nätet också, så att man kan följa flera idrotter samtidigt.

Till sist lite curlinggodis i form av Galenskaparnas underbara sketch "Curling-PS" från TV-serien "Tornado".

Inga kommentarer: