fredag 19 februari 2010

Hockey på TV!

Mitt i OS-hysterin bryter jag av med ett inlägg om nåt helt annat. Nämligen en ishockeymatch. En tv-sänd ishockeymatch. Nej, det handlar inte om Sverige - Vitryssland. Den matchen är väl inte direkt "nåt helt annat" än OS. Jag syftar förstås på kvällens möte i Allsvenskan mellan Malmö och Leksand där hemmalaget imponerade och vann med 4-1! Efter två tunga förluster tidigare i veckan (0-5 mot Borås och 2-6 mot Bofors) var den här segern riktigt efterlängtad.

Apropå Malmö måste jag ju också kommentera att klubben i förra veckan gjorde klart med Färjestads Jesper Mattsson inför nästa säsong. Malmöpågen gjorde sin första a-lagssäsong i Malmö redan 91-92 och blev då svensk mästare. Han var även med i mästarlaget från säsongen 93-94. Jesper har dessutom två sm-guld med Färjestad. Hittills har det blivit elva säsonger i Malmö och jag hoppas att det blir en lyckad comeback i höst. Välkommen tillbaka, Jesper!

Inga kommentarer: