lördag 13 februari 2010

OS är igång!

Nu är årets första OS äntligen igång! (För er som glömt bort det kan jag ju nämna att det är OS i Masterblaster senare i år.)

Under veckan har jag förberett mig maximalt. Med andra ord, jag har köpt både Aftonbladets och Expressens os-bilagor. :) Som vanligt när kvällstidningarna har sina mästerskapsbilagor så handlar det om tjocka tidningar. Vad kan jag då säga om innehållet? Tja, upplägget är nästan identiskt och man kan dela upp innehållet i två delar. En del med reportage om våra största guldhopp och en del med alla tävlingstider dag för dag. För egen del är den sist nämnda den mest intressanta. Båda tidningarna kryddar den delen med grafik över hur grenarna går till, vilket jag anser är en fin krydda till tv-sändningarna. Jag kan i nuläget inte säga att jag tycker att någon av tidningarna lyckats bättre än den andra, men senare under spelen kanske jag ändrar åsikt.

Kvällens höjdpunkt i programmet är förstås damernas sprint i skidskytte, där vi förhoppningsvis får Sveriges första medalj (eller kanske medaljer?).

Till sist några ord om den tragiska dödsolyckan i rodelträningen igår. I efterhand funderar man ju över hur man kan ha enorma betongpelare helt oskyddade så nära banan, men det är lätt att vara efterklok.

Inga kommentarer: