måndag 4 september 2006

Tre sköna minuter - tre sköna poäng

Ikväll kom en av de skönaste IFK-segrar jag upplevt på parken! Matchen mot Degerfors såg länge ut att bli ytterligare en i raden tråkiga 0-0-matcher jag sett, men Haris Laitinens mål i 87:e minuten ändrade på det. Målet följdes av ett par nervösa minuter innan brasilianske nyförvärvet Daniel Bamberg gjorde 2-0 i den 90:e minuten! Ruskigt skönt!

Sen vill jag tacka Åtvid (ni är förlåtna för segern i cupsemin förra året!) efter 1-1 mot Örebro. Nu är Peking bara två poäng efter ÖSK och kvalplatsen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vinden vände snabbt...
Plötsligt är Åtvidaberg ditt favoritlag :)

Jonny sa...

hvxFavoritlag är väl att ta i, jag tackade ju bara för att de norpade poäng från Örebro...

Vill ju påminna dig om att jag tycker att det är kul att det går bra för dem i Europa, så något hatlag har Åtvid aldrig varit.

I IFK:s jakt på en plats i Allsvenskan var "hjälpen" från Åtvidaberg igår väldigt trevlig och kanske kommer den också att bli betydelsefull...