lördag 23 september 2006

TV-pucken utan publik

I helgen spelas TV-pucken i ishockey här i Nyköping. Igår var det kvartsfinaler, idag semifinaler och placeringsmatcher och i morgon är det dags för final och match om tredjepris. Jag funderade igår på att gå och titta på några av dessa matcher och kanske få se några av framtidens hockeystjärnor men avskräcktes ganska snabbt när jag fick reda på priset. 100 kr/dag kostar det att se dessa tvåperiodersmatcher eller 200 kr för hela helgen. Om jag nu inte vill tillbringa hela helgen på Rosvalla utan istället bara se ett fåtal matcher, så tycker jag att det är alldeles för dyrt. Särskilt när semifinaler och finalen sänds i SVT. Föga förvånande gapade läktarna tomma när jag idag följde semifinalen mellan Småland och Skåne på TV. Varför inte slopa entréavgiften på TV-pucken för att låta 16-åringarna spela inför publik? Det skulle bli så mycket festligare, även för de som tittar på TV-sändningarna.

Inga kommentarer: