måndag 25 september 2006

Bara en poäng idag...

Var idag på O'Learys för att se Ljungskile - IFK Norrköping. Jag fick se ca 10 min i början av matchen, då restaurangen hade problem med sina programkort och hellre visade allsvensk fotboll. Restaurangägaren visade dock stor goodwill när han under lång tid försökte ordna problemet och sedan lät mig få läsken gratis. Det blir nog ett nytt försök när IFK spelar borta mot Brommapojkarna, om IFK då fortfarande har chansen att nå kvalplatsen. Idag blev det dessvärre bara 0-0 och det finfina läget att ta in på lagen framför sumpades återigen. Nåja, seger mot Örebro på lördag och Peking är uppe på samma poäng som ÖSK, som ligger trea. Och den matchen ska jag se i sin helhet. Live på Idrottsparken i Norrköping!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var lite typiskt IFK att missa chansen när den väl kom! Lyckligtvis är det inte kört än, utan en seger i nästa match kan förändra allt.

Ikväll hoppas jag på Inter i Champions League-matchen mot Bayern München! Insåg att den gick på tv 6 så jag vet var jag ska spendera kvällen! :)
Tänk dig den dagen då Norrköpings CL-matcher tevesänds. Tror du att du kommer att få uppleva det nån gång under ditt liv?

Jonny sa...

Såg första halvlek mellan Inter och Bayern ikväll och var inte särskilt imponerad.

Såg för ett par år sedan en reklamaffish i Borlänge för tidningen Dala-Demokraten. På affischen stod det: "Vi följer Brages väg mot Champions Leage." Om de har sådana ambitioner för Brage kan nog jag hoppas på Peking...