lördag 10 december 2005

VM-lottningen

Några rader om VM-lottningen: Jag tycker att det är en spännande och kul grupp som Sverige har hamnat i. Tycker att drabbningarna med England alltid är spännande och roliga matcher. Trinidad & Tobago bör vi besegra. Paraguay vet jag inte så mycket om, men vi borde ha en bra chans till tre poäng även där. Har på flera håll läst ordet "drömlottning", själv tvivlar jag på att det finns någon sådan. I ett VM kan allt hända och otippade lag kan chocka mot stora favoriter. Har ett lag väl tagit sig dit så finns ju chansen.

Vid en första anblick på Sveriges spelschema blev jag rädd att matchen mot England spelas samma tisdag som Rutålägret börjar. Kunde dra en lättnadens suck när jag nyss insåg att lägret börjar veckan efter. De enda matcher som "krockar" med lägret är kvartsfinalerna (och två åttondelsfinaler där Sverige inte kan delta).

Till sist några ord om fotbollsspelaren Andreas Dahlén som lämnar IFK efter den här säsongen. Nu är han aktuell för norska Kongsvinger! Om Andreas får svårt att hitta dit kan han ju höra av sig till mina vänner Anders, Emil och Micke så kan de säkert tipsa om vilken grusväg han ska undvika! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att det är spännande! England är roliga att möta! Världsstjärnor i laget, men ändå har vi stora chanser att rubba dem! Paraguay har vi knappt stött på trots att dom har varit i många VM. De är duktigare än många tror och farliga att möta! Trinidad då.. Borde vara tre poäng. Tror nog att de skräller mot minst en av lagen i vår grupp, men de går inte vidare.

För övrigt fick VM två "Dödens grupp" detta år och återigen är det Argentina som drabbas! Argentina, Holland, Serbien & Montenegro och Elfenbenskusten i ena gruppen och Italien, Tjeckien, USA och Ghana i andra! Det blir tufft! Vi får vara glada att Sverige fick en så pass enkel grupp! Men ändå tillräckligt svår för att vara intressant!
Ser fram emot VM med glädje!

Anonym sa...

Det verkar som han har hittat motorvägen istället för grusvägen ha ha ha(Rostock) och nu ligger mycket öppet för Dalle eller vad har du nu att säga efter efter superettan med IFK N som inte kunde hantera att sätta Jönsson på bänken och låta bästa spelaren spela ANDREAS DAHLÈN. Värvad från superettan till Allsvenskan fick proset som MVP och tidningarna pris 2009 hallåååå vart tog dina fina positiva rader om Dalle vägen...

Jonny sa...

Hej anonym!

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg, men det verkar som att du tycker att jag hånade Andreas Dahlén för hans insats i IFK. Så var absolut inte fallet. Mitt inlägg var inget hån, även om jag så här i efterhand kan ana att du tolkar mina kommentarer om grusvägar att han hamnat i nån liten avkrok av fotbollsvärlden. Mitt inlägg var rent krasst kopplat till mitt och mina kompisars besök i Kongsvinger knappt två veckor tidigare (läs om det i inlägget "Petra i Norge!" från 1 december samma år). Mina kompisar körde helt enkelt vilse utanför Kongsvinger.

Angående Andreas Dahléns insats i IFK har jag inte så mycket att säga eftersom han inte fick chansen så mycket. Det tråkiga är att han är en av många värvningar de senaste åren som man haft stora förväntningar på, men som sedan inte blivit den succé som man hoppats på. Vad som beror på spelarna och vad som beror på ledningen i föreningen är förstås svårt att avgöra, men resultaten de senaste åren visar ju tydligt att klubben har svårt att få ut det mesta av spelarna. Sen kan det ju också vara så att Dahlén de senaste säsongerna också utvecklats en hel del, men visst känns det lite tråkigt att det inte kunde hända i IFK.

Till sist, jag önskar verkligen Dahlén lycka till i Rostock!