onsdag 14 december 2005

Jobb som lärare!

Oh, vilken härlig dag! (som Ted Gärdestad sjöng.)

Jag har precis fått mitt första jobb som lärare! Den 9:e januari nästa år börjar jag att jobba som mattelärare på Kungshagens Montessoriskola i Nyköping. Det känns jättekul och otroligt spännande! Skolan verkar jättetrevlig och jag tror att jag kommer absolut att trivas där. Jag ska pendla till en början, men det kommer nog att gå bra. Jag pendlade ju varje dag när jag gick på gymnasiet.

Nu måste jag nog fortsätta plugga. Har ju fortfarande en del kvar att göra... men snart kan jag säga: Hejdå Campus!

5 kommentarer:

Mia sa...

Grattis till jobbet!

josephzohn sa...

Vill bara säga detsamma.
Grattis, kan va skönt att komma ifrån Norrköping lite :-)
Passar på, det är lätt att glömma, men en god jul också!

Jonny sa...

Tack så mycket!

En fördel till med Nyköping är att jag kan se Malmö Redhawks där (i alla fall den här säsongen)! :)

God-Jul själv!

Anonym sa...

Tragiskt! Nu kommer du ju inte att flytta hem. Men jag får väl önska dig ett stort grattis ändå, bara för att hålla mig väl med dig ;)

Anonym sa...

Grattis till jobbet!
God Jul!