lördag 3 december 2005

Skvaller à la Hänt Extra

Fick i måndags ett nummer av Hänt Extra av en trevlig medpassagerare på tåget mellan Norrköping och Katrineholm. Bläddrade lite i den och insåg att det verkligen är så låg nivå på tidningen som jag anat. Nej, förresten, den är sämre än så. Det är skvaller hit och skvaller dit. Och mitt i dessa mer eller mindre (oftast mindre) sanna historierna finns totalt meningslösa notiser. Jag fastnade för den här:

"Det har ju varit tyst om klädtokige soulkungen Eric Gadd den senaste tiden. Tissel & Tassel kan dock rapportera att han i alla fall lever och har hälsan. Härom dan kom han gående i raskt tempo med mobilen tryckt mot örat i nyrenoverade Birger Jarlspassagen i Stockholm. Han såg ut som vanligt."

Någon mer än jag som har svårt att se nyhetsvärdet i notisen? Nåja, de som undrar om Eric Gadd lever har ju fått svar på frågan...

Igår var jag i Stockholm och ska nu, i sann "Hänt Extra"-anda, skriva en notis:

SVT:s politiske kommentator KG Bergström dyker upp i rutan då och då och någon kanske undrar om han bor i TV-huset? Nu kan jag avslöja att han ibland i alla fall beger sig utanför denna statliga byggnad. Igår morse strax före halv tio kom han gående i raskt tempo med svart långrock och svart hatt i T-centralen i Stockholm. Han såg ut som vanligt.

1 kommentar:

josephzohn sa...

:-)
Bra jag har alltid undrat hur han ser ut privat ..