tisdag 15 november 2005

Stackars Christer (eller snarare Expressen)!

Jag har på den här bloggen vid några tillfällen lyft fram en del märkliga artiklar ur våra kära kvällstidningar. Idag är det Expressen som har en artikel som jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt. Rubriken lyder: Christer sörjer sin älskade katt och i ingressen står det: De fick 19 år tillsammans. Nu är katten Sigge död. Och Christer Sjögren har sorg.

Artikeln handlar alltså om en 19-årig katt som dött! Känns väldigt skumt att göra en artikel om nåt sånt. Ännu märkligare tycker jag det blir efter att ha läst sista meningen i artikeln: Sigge var pigg in i det sista. Alltså det är en katt de skriver om!!!

Tycker att den här artikeln är ett tydligt exempel på att våra kvällstidningar kan publicera vad som helst i jakten efter ökade försäljningssiffror.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Nog för att jag gillar katter, men detta tar priset :) Skulle jag komma med i tidingen om min katt dog? Nja, tror inte det..

Jonny sa...

"Nurp i tårar - katten död", det vore en rubrik det!