torsdag 10 november 2005

Mer IFK...

Slog upp NT imorse och läste att IFK är intresserade av förre IFK:aren Jonas Wallerstedt (senast i Sundsvall) och Fredrik Winsnes (Rosenborg). Nu börjar det likna nåt! Det är spelare av den kallibern som klubben behöver!

Tränarfrågan är fortfarande olöst (i alla fall oficiellt), men nu lutar mycket åt Jingblad. Har ju fört upp Halmstad i Allsvenskan och tagit SM-guld med IFK Göteborg, så nog har han meriter allt. Hoppas att han orkar härda ut mer än ett halvår om han kommer hit. Minns ju hur det gick med B-A Strömberg...

7 kommentarer:

Andelieb sa...

Nämen Harald! har du en blog? Trevligt, trevligt. Står Norpan kvar? En annan har ju gått och blivit smålänning. I sommras lärde jag mig en massa om glas och guidade folk runt ett glasbruk men nu har jag lämnat glamouren för ett liv som arbetslös ;) Här söks det jobb för fullt. Hoppas på att hitta något snart. Vad gör du nuförtiden då?

Jonny sa...

Jodå, visst har Harald en blogg! :)

När jag inte spelar Harald (vilket inte sker alls nuförtiden!) pluggar jag till lärare. Är inne på sista terminen och håller på att leta jobb till höger och vänster. Förutom detta blir det en del drama i Korskyrkan förstås. Har spelat några olika skurkar i ett superhjälte-tema som vi har på tillsammansgudstjänsterna. Riktigt roligt!

josephzohn sa...

Harald?? Vilken serie spelar dom i??
Jingblad tillhör inte mina favoriter! Är han verkligen rätt man att återföra IFK till Allsvenskan??

På söndag tar du väl tåget till knutpunkten Katrineholm! Om det finns is på Backavallen vill säga? Jag var en gång i Katrineholm, såg The Boppers på en Pub. det är en härlig stad som andas bandy i varje gathörn, kan vara bra för dig att kommma ifrån fotbollen ett tag ...

Jonny sa...

Kommentaren om Harald handlar inte om fotboll. (Jag gillar annat också!) Jag var med i en fars av Astrid Lindgren för ungefär ett år sedan och spelade där en karaktär vid namn Harald Engberg. Riktigt lustigt drama, faktiskt!

Nja, det blir nog ingen bandy om inte Falu BS kommer på besök. Skulle Vetlanda vara något att se? :) Men med lag i både Katrineholm och Linköping så borde jag ju faktiskt försöka se bandy den här vintern... Lite trist att de största profilerna finns i norrgruppen, eller har jag fel? Vilka lag är sevärda?

Är däremot lite sugen på att åka till Nyköping på onsdag och se på fin hockey a la Redhawks!

josephzohn sa...

Trodde nästan att du levde ett dubbelliv!

De största profilerna i norrgruppen? Var har du fått det ifrån? Stefan Nordén, Daniel Svedberg i VBK, Michael Carlsson I Västerås det är vad jag kallar profiler ... och jag alltid väldigt objektiv!

Nyköping vs Redhawks kan bli spännande. Nyköping verkar dock lite sämre i år ... men men sämre lag brukar ju alltid spela på sitt yttersta när de möter "gamla storlag"!!

Jonny sa...

Jag är ju inte så insatt i bandy, men efter en snabb koll på några av klubbarna tyckte jag mig känna igen fler spelare i norrgruppen, t.ex. Andreas Eskhult och bröderna Bergwall i Hammarby, Patrik Rönnqvist och Anders Svensson i Edsbyn, Daniel Mossberg i Sandviken.

Men ärligt (och gärna objektivt), vilka lag spelar rolig och sevärd bandy?

josephzohn sa...

Det är väldigt svårt att säga så här tidigt på säsongen. Normalt sett brukar man säga Edsbyn, Sandviken och Hammarby, men jag såg VBK möta Hammarby och då såg Hammarby väldigt bleka ut. Edsbyn är väl det laget som övertygat mest hittills.
Jag tycker dock att bandyn har förändrats de senaste säsongerna, ungefär som hockeyn gjorde efter att DIF introducerade 1-3-1, mycket går ut på att "säkra bakåt" och det blir mycket tillbakaspel. Alla spelare blir bättre och bättre, ytorna blir mindre och mindre.