måndag 21 november 2005

"...han funderade och han funderade..."

Utbildningen börjar gå mot sitt slut och jag är inne i en jobbsökarperiod. Ganska påfrestande. Det är många tankar som paserar förbi och jag anar att en ny era i mitt liv är i antågande. Citatet i rubriken från professor Baltazar passar verkligen in på mig just nu. Tankar finns om att bo kvar och att pendla i brist på jobb i här. Andra alternativ är att flytta och då är ju frågan vart? Till storstan eller till ett mindre ställe i landsbygden? Kommer jag att få bostad?

Ska iväg på några intervjuer den här veckan. Ska bli spännande och jag hoppas att framtiden börjar klarna snart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

För att sprida en subjektiv åsikt så måste jag få säga att det vore toppen om herr Stenback ville flytta tillbaka till Skamhed, eller helst av allt till metropolen Dala-Järna! Se framför dig kvällar av Master Blaster och Bondespelet. Dröm om Rutålägermorgonar med kaffe och bön. Se sommargrönskan i den djupa dala-skogen, se snön hänga tung på granarna och solen blända på de översnöade åkrarna.. Se vänner och bekanta, se tidiga postleveranser...... oj, det kanske inte var lika populärt! Hur som helst! Dala-Järna är platsen att vara på!

Bye the way. Du kommer väl till Julfesten 2005?! Fredagen den 16:e december sker det i år. Glöm inte att ta med dig ett bidrag!

Jonny sa...

Hehe, kul att se att jag inte är bortglömd uppe i skogarna. Finns dock inte några jobb att komma hem till så det är nog inte så sannolikt. Däremot finns ju Rutålägret ändå med i bilden än så länge och julfesten är ingen omöjlighet, men det hade varit ännu större chanser om julfesten varit den 17 december...