söndag 27 augusti 2006

Veckans sångstrof, v.34 -06

Idag är det premiär för en ny avdelning på den här bloggen: Veckans sångstrof! Här kommer jag en gång i veckan att publicera några rader ur olika sångtexter som är värda att uppmärksammas. Det kan t.ex. röra sig om fyndiga, tänkvärda, roliga, djupa och poetiska texter. Med andra ord texter som jag av någon anledning fastnat för. Här är veckans sångstrof:

Det fanns en tid en gång då fru Fortuna
Lyste med sitt största leende
Numera lyser hon bara
Med att vara frånvarande

Titel: Framtiden är inte vad den var
Text: Sven Rubin
Artist: Svenne Rubins

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Konstigt!
Den här kommenterade jag igår.
Det var likadant hos nån bildblogg.
Men.
Jag har bytt till "Blogger Beta" typ.
Och det kanske är det som strular!

Nåväl jag skriver gärna om det jag skrev!

Bra text, bra idé!

Anonym sa...

Jag har en känsla av att detta inte blir den enda Svenne Rubins-texten som kommer med. Han har många komiska och genomtänkta texter i sina låtar!

Jonny sa...

Tack för er respons!

Nurp, vi får väl se om din känsla stämmer, jag har en känsla av att den gör det...