torsdag 28 juni 2007

Kina är ett vackert land!

Torsdag kväll i Chengxian och snart midnatt. Idag var det trevligt att vakna och mötas av beskedet att IFK besegrade Örgryte med 3-1 trots underläge med 20 minuter kvar. Detta är verkligen IFK:s år (än så länge)! Go Peking!

På tal om Peking. Här i Kina är livet härligt. Jag trivs mycket bra hos min bror och hans fru i den lilla staden Chengxian i Gansuprovinsen. Dagarna består av små, trevliga utflykter i bergen och den kinesiska landsbygden, en hel del god mat samt besök i min bror och svägerskas skolklasser. Jag presenterar mig och låter sedan dem ställa frågor till mig. De flesta frågorna handlar om hur det är i Sverige, hur jag tycker det är att vara lärare och vilka sporter jag gillar. Men jag har också fått mer udda frågor. Igår frågade en tjej om jag tyckte bäst om "kindness or honest" och vilket av dessa ord som bäst passar in på mig. Idag bad en kille mig att dansa eller sjunga för dem!?! Jag avböjde vänligt med bestämt...

Jag och min bror i de muslimska kvarteren i Chengxian.

Inga kommentarer: