lördag 6 januari 2007

Tillbaka i Nyköping

Kom igår tillbaka till Nyköping efter jul och nyår uppe i Vansbro (som från och med den här veckan har en kristdemokrat som kommunalråd, läs mer i Falu Kuriren och Dala-Demokraten).

Jag vill ge en eloge till Posten (passa på att njuta Nurp, det händer inte så ofta), eftersom att de fem minuter innan jag skulle ge mig iväg igår ringde och sa att det paket från min bror och svägerska i Kina har kommit och att vi kunde hämta det om vi ville ha det direkt. Kul att jag hann få mina kinesiska julklappar innan jag åkte tillbaka till Nyköping.

Sitter just nu och tittar på damernas Tour de ski och kom att tänka på det som Jonas Karlsson, SVT:s kommentator, sa under ett lopp tidigare i veckan då han upptäckte att estländskan Kristina Smigun inte kom till start: "Nu fick vi en bekräftelse av det ni inte fick se i bild, vilket hade varit ganska svårt, eftersom det inte hände!"

Inga kommentarer: