fredag 19 januari 2007

Det är hårt att bli tvåa...

Efter drygt en vecka utan bloggande är det nu dags att skriva om två bittra andraplatser den här veckan.

- I onsdags var arbetslaget uppe i Stockholm på en inspirationskväll på Tekniska muséet, där vi bland annat testade nya Cino4, 4D-bio. Det var riktigt coolt. Stolarna rörde sig, det sprutade vatten från stolen framför och man fick känna dofter. I slutet på filmen, som handlade om flyg, var det en frågesport där jag fixade full pott och kom tvåa. Det bittra var att när spotlighten sedan stannade på segraren, som hade klarat det på mindre tid, så var det ingen annan än en av mina kollegor, min mentor under mitt första arbetsår. Han skrek ut sin glädje, och var sedan en aning dryg på vägen hem.

- Ikväll spelade jag poker med sex kollegor. Lagom till matpausen låg jag näst sist och hade väldigt lite marker, men lyckades spela upp mig och gick till final mot, just det, Tom, min fd mentor. Han hade betydligt mer marker än mig och när jag fick par i damer var det givet att gå all-in. Han hängde på med en tia och en sexa. Bra utgångsläge för mig alltså. I floppen dök det upp två sexor och det fjärde kortet var också en sexa. Grymt bittert!

Två hårda andraplatser efter Tom är två för mycket. Att han dessutom besegrade mig i frågespelet Buzz gjorde inte saken bättre.

Nåja, han har haft sin turvecka nu. Nästa gång vinner jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

En sån där skulle man ha!

Jonny sa...

Syftar du på bion, min mentor eller har du kommenterat fel inlägg? (Misstänker att du skulle vilja ha en iPhone...)

Anonym sa...

självklart menar jag ju att jag vill ha mentorn :P nejdå, men iPhonen.. det blev fel den här gången, men en gång är ju ingen gång!
Kan kommentera Skamhedsartikeln när jag ändå håller på och svarar på fel inlägg. Det var kul att läsa :D Trodde inte att byn hade en så gedigen (vad betyder det?) historia! Jag är besviken att inte ditt namn nämndes, men det kanske beror på att du inte längre är Skamhedsbo? Kommer du att bli det igen?

Jonny sa...

Enligt Svenska Akademiens ordlista betyder "gedigen" "fullödig, solid; ren".

Kan i nuläget inte avgöra om jag kommer att bli permanent Skamhedsbo igen, men några veckor/år blir det säkert ännu ett tag...

Anonym sa...

Tack för förklaringen. Då tyckte jag att ordet passade ganska bra in i sammanhanget. "...en så gedigen/fullödig historia."

Hörde bye the way att du inte kommer att vara med på Rutålägret som ledare i år. Har du tänkt att va med som deltagare istället? Vad har du annars för dig?

Jonny sa...

Nej, jag kommer inte att vara med som deltagare och troligtvis inte heller som ledare. Orsaken är att jag och Macke planerar att hälsa på brorsan och Rachel i Kina. Du får hålla ställningar på lägret!