torsdag 5 oktober 2006

Hockeysnack

JAAAAAA!

Malmö fördubblade ikväll sin poängskörd...

Lyssnade delvis på Radiosportens websändning från matchen. Det är kul att matcherna sänds i sin helhet på webben, men tyvärr är det långt ifrån samma kvalitet på kommentatorerna jämfört med de som medverkar i "riktiga" Radiosporten. De kommentatorer jag hittills har hört har saknat inlevelseförmåga. De är dessutom dåliga på att beskriva vad som händer.

Kul att Mora går bra i år (igen). Dalarnas bästa ishockeylag har återigen fått ihop ett vinnande lag av alla tjecker, slovaker, finnar och svenskar (något som Malmö ännu inte lyckats med i år).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med dåliga kommentatorer på webben känner jag igen.
Det gäller även världskultursporten bandy.
Försökte lyssna förra året men jag gav faktiskt upp!
Speciellt en från Lidköping, han var så nära katastrof man kan komma.
Honom kunde dom ställt vid någon byväg, han saknade totalt inlevelseförmåga.
Bandy?
Är det det jag refererar.
Men det blir väl bättre med åren!?

Grattis till 5-1 ...
Man kan nästan tro att det var Vargarna som spelade.

Jonny sa...

Känns lite typiskt IFK att spela bra när det redan är kört (nästan i alla fall). Varje gång de har chansen, så sumpar de den.

Får nu hoppas att BP får nervsammanbrott i de två återstående matcherna, då blir det kval... om IFK tar tillvara på den chansen och vinner sina två sista matcher.

Jag har tyvärr inte mycket tro för att det ska bli så...