lördag 10 september 2005

Fi, Redhawks och Turid...

Igår beslutade Fi att de ska ställa upp i riksdagsvalet 2006. Under helgen kommer (alltså i denna stund) beslutar de vilken politik de ska ha. En mycket intressant strategi tycker jag, först beslutar de att ställa upp i valet, sen med vilken politik... Kan nästan se Gudrun eller nån annan i Fi framför mig som precis efter att beslutet är taget viskar till sin bänkgranne: "Du, jag kom på en sak, vi behöver komma på vad vi står för!"

Läste idag om att Malmö Redhawks igår krossade svenska mästarna Frölunda med 5-1! En smärre sensation! Frågan jag ställer mig nu är: Var Frölunda helt under isen, eller är Malmö för bra för kvalserien? Idag blev det dock förlust för rödhökarna, 2-1 mot Linköping, men enligt rapporten på officiella sidan var Redhawks ett ribbskott ifrån 2-2. Det kanske kan bli en skapligt trevlig tid i Allsvenskan. Jag hoppas verkligen att den bara blir ettårig...

Till sist, grattis Turid som har namnsdag idag! Det finns 416 kvinnor i Sverige med det namnet, varav 304 som tilltalsnamn. Jag känner dock ingen av er (vad jag vet), men om någon av er läser detta får ni gärna skriva en hälsning!

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Fi känns mer och mer som Gudruns grej, Gudruns revansch, Gudruns comeback!!
Det som kunde ha blivit ett stort feministiskt alternativ, som kunde ha lockat även oss män, känns numera mycket avlägset.

Du håller på Masarna, Malmö Redhawks, IFK Norrköping, men vilket bandylag? Falu BS?

Jonny sa...

Det stämmer, det är Falu BS som gäller i bandy.

Kan ju också tillägga att Drott är favoritlaget i handboll...