måndag 26 september 2005

Elitserien 05/06

I våras tippade jag både Allsvenskan och Superettan i fotboll på den här bloggen. Med blandat resultat. När de serierna är avslutade får jag återkomma med en kommentar.

Fotbollen hinner dock inte avslutas förrän det är dags för mig att presentera mina hockeytips inför den kommande säsongen. Eftersom Elitserien har premiär ikväll börjar jag med att tippa den serien, även om Allsvenskan är den som kommer att intressera mig mest i vinter!

1. Färjestad
2. Linköping
3. Frölunda
4. HV 71
5. Modo
6. Södertälje
7. Luleå
8. Mora
9. Brynäs
10. Leksand
11. Djurgården
12. Timrå

2 kommentarer:

Mia sa...

Jag tippar att serien kommer att sluta med följande topptre:

1. HV71
2. Frölunda
3. LHC (vilket bär emot att skriva)

Brynäs kan nog komma lite högre upp än du tippat. Tror nog att de klarar att ta sig till slutspelet.

Jonny sa...

Brynäs imponerade igår så det är möjligt att de kommer att bli betydligt bättre än mitt tips. Tycker dock att deras trupp ser lite gammal ut.

Min lilla chansning i tipset är annars Mora som jag tippar går till slutspel. Ja, jag erkänner, det är en hel del hjärta i det tipset (i Malmös frånvaro).