tisdag 27 september 2011

Stoppa pressarna: Stjärnorna petas!

Aftonbladet på nätet idag:



Själva rubriken är det inget fel på, men däremot funderar jag på formuleringen i bildtexten. När man skriver att "stjärnorna petas i Blågult" tycker jag att det borde handla om några av de 3-4 största profilerna i landslaget. Spelarna som petas är Oscar Wendt och Behrang Safari. Enligt mig tillhör de inte den absoluta toppen i landslaget. Vissa kanske hävdar att alla spelare i landslaget är stjärnor, och jag är beredd att hålla med om det. När ordet däremot används som i bildtexten ovan, anser jag att det har syftet att ge en liten ledtråd om vilka spelare det handlar om. Då kan ordet inte syfta på alla spelare, utan bara de allra bästa. Om jag ser till hela landslagstruppen så är min åsikt att Wendt och Safari är ganska långt ifrån att vara stjärnor i laget.

Jag kan för tydlighets skull tillägga att jag inte har något personligt emot varken Wendt eller Safari, utan jag hoppas självklart att båda tar beskedet på rätt sätt och kämpar för att bli ännu bättre och för att komma tillbaka till landslaget.

Inga kommentarer: