söndag 4 september 2011

Dödsryckningar och friidrotts-VM

Efter hårda påtryckningar av mina trognaste läsare, så vill jag med detta inlägg visa att jag lever, även om livskraften hos denna blogg på goda grunder kan ifrågasättas.

Friidrotts-VM i Daegu avslutades idag och det har varit ett mycket underhållande mästerskap, även om jag tyvärr inte kunnat följa det lika intensivt som jag skulle önska. Självklart finns Bolt med på flera av minnesbilderna, allt från den märkliga känslan av antiklimax när han tjuvade bort sig i söndags, till uppvisningen igår och världsrekordet i stafett idag. Oavsett vad man tycker om Bolt så är det svårt att vara oberörd. Jag kan å ena sidan tycka att han spelar över ibland, men å andra sidan så sätter hans showande färg på sändningarna. Av det jag sett i övrigt blev jag mest imponerad av Sally Pearsons fantastiska häcklopp på 12,28. Det blir något att bita i för Kallur, om hon kommer tillbaka. För svensk del är det bara att inse att storhetstiden är över, men friidrott är ändå mycket underhållande!

Återstår att se om denna lilla VM-reflektion följs av fler blogginlägg inom en snar framtid eller om det bara är dödsryckningar...

2 kommentarer:

Nurp sa...

"Efter hårda påtryckningar"... :D Gött att du är tillbaka, t.o.m. med två inlägg på samma dag! Alltid kul att få veta lite vad du har på hjärtat eller vad som hänt senaste tiden.
Nu lär jag hetsa till skolan om jag ska hinna på lektion. Framöver ska jag titta in här en gång i timmen så jag hinner läsa det massiva flödet av inlägg! ;)

Jonny sa...

Haha! Ja, det är bäst att du inte missar något... :)