tisdag 7 april 2009

Säsongens sista hockeymatch?

Igår var jag med en kompis på hockey och såg matchen mellan Leksand och Rögle. För en Malmösupporter var detta en udda upplevelse. Valet av ståplatsläktare var inte enkelt men ändå självklart. Jag håller ju inte på Leksand och det, tillsammans med att min kompis känner bröderna Johansson i Rögle, gjorde att det blev Rögleklacken. Valde att inte berätta för dem om mina egentliga sympatier, eftersom de troligtvis hellre sett att jag hejat på Leksand än Malmö... :)

Det var dock märkligt att komma på sig själv med att jubla lite när Gath gjorde mål, det trodde jag aldrig att jag skulle göra...

Rögles lilla klack, under ledning av en cowboy, en kossa och jultomten (!), gjorde sitt bästa för att ta upp kampen med den massiva Leksandsklacken, men säga vad man vill om Leksand, de har trots allt en imponerande klack. Ramsan "Vi är kvar nästa år" syftade nog på att det var sista hemmamatchen för säsongen och att de skulle fortsätta att stödja sitt lag, men man kan ju (om man vill håna Leksingarna) också lätt tolka det som att Leksand är kvar i Allsvenskan även nästa år! Jo, jag vet att Malmö också spelar i den serien, att man inte ska kasta sten i glashus och att jag säkert får någon vass kommentar på detta inlägg om det, men det bjuder jag på!

Tillbaka till Rögles klack, deras ramsa "RBK" blev smått komisk när deras "R" inte låter som "R". Det lät nästan mer som "HBK"...

Inga kommentarer: