torsdag 16 april 2009

Barndomen på besök...

Idag var clownen Manne på skolan och hade föreställning för de yngre barnen. Jag minns att jag som barn på 80-talet såg honom på TV och delar av programmen etsade sig fast i minnet. Jag kommer ihåg att han cyklade runt i studion, samt att han tecknade det han sa på teckenspråk. Framför allt minns jag sättet som han sa: "En banan!"

Att nu se honom livs levande, både i privat klädsel och i clowndräkt, var en märklig känsla. Jag kan inte riktigt få grepp om vad jag tyckte om barnprogrammen när det begav sig. Jag tror att jag inte tyckte att de var jättebra, men ändå kul på nåt sätt. Jag hade dock för mig att han var ganska gammal, och blev därför förvånad över att han nu, ca 25 år senare, inte nått pensionsålder. Som barn tyckte man tydligen att folk blev gamla väldigt tidigt!

1 kommentar:

Andelieb sa...

Ha ha! Jag hade också en föreställning om att han måste vara jättegammal nu. Lustigt.