söndag 24 augusti 2008

Fyra år till nästa sommar-OS...

OS är nu över och jag har funderat lite på vad jag kommer att komma ihåg om 10-15 år. Från OS i Atlanta för 12 år sedan minns jag inte särskilt mycket. Jag kommer ihåg Michael Johnsons fenomenala lopp på 200 m och 400 m och Magnus Petterssons medalj i bågskytte (av nån outgrundlig anledning).

Höjdpunkterna i Beijing var självklart Usain Bolts fantastiska världsrekord på 100 m och 200 m (dessutom världsrekord i korta stafetten) samt Michael Phelps historiska resultat med 8 guldmedaljer. Förutom detta kommer jag nog att minnas Ara Abrahamians protest i brottningen.

Drygt två intensiva veckor med fantastiskt mycket sport på TV är alltså över och det kommer säkert att kännas lite märkligt de första dagarna utan Pops och Olssons respektive studio på kvällstid.

Inga kommentarer: