fredag 15 augusti 2008

Bara helgen kvar!

Jaha, nu har nästan hela sommaren gått. På måndag är det dags att börja jobba och slita igen (visserligen utan elever den första veckan). Det har varit en riktigt avkopplande och skön sommar, även om det gärna hade fått vara regnfritt några fler dagar.

Idag har det varit riktigt spännande att se på OS. Jag började dagen med handbollslagets uddamålsseger mot Tyskland och sedan var det riktigt grymt att titta på maratonmatchen i tennis som glädjande nog vanns av Johansson/Aspelin till slut. Jag är på gång att köpa ny bil och tänkte åka ner och skriva på efter tennisen, men vid ställningen 15-15 gav jag upp och åkte till bilhandlaren. Där hörde jag att fransmännen brutit Aspelins serve och trodde att det var kört. När kontraktet var påskrivet hörde jag att svenskarna kvitterat igen! Nästan hemma kunde jag höra Bengt Schött på Radiosporten skrika ut sin glädje! Underbart!

Lite tråkigt att fotbollslaget förlorade mot Tyskland efter förlängning, men det är väl bara att erkänna, tyskorna är snäppet bättre än svenskorna.

Och bilen, ja, det blev en SAAB...

Inga kommentarer: