söndag 17 augusti 2008

Bolt eller Phelps?

Hm, innan någon hinner kommentera mitt förra inlägg bör jag kanske tillägga några rader. Jag skrev att Usain Bolt var kungen i dessa olympiska spel, men någon kommer säkert att hävda att det är Michael Phelps med sina 8 guld. Det är en grym prestation han har stått för och att han dessutom vann ett lopp med bara en hundradels marginal gör att det är som hämtat ur sportserietidningen Buster. 8 guld är en prestation i särklass och om Phelps därmed blir kallad OS-kung så tänker jag inte protestera.

Men jag kan ändå inte släppa sättet som Bolt vann på igår och herrarnas 100 m känns som den mest prestigefyllda grenen i mästerskapen. Frågan är om Bolt kan upprepa utklassningen när det blir dags för 200 m?

1 kommentar:

josephzohn sa...

Håller helt med, sättet, att flyga över mållinjen, att göra en Ravelli, att utklassa motståndet såpass!
Att hinna med allt detta på 100 meter :)
Wunderbaum!