tisdag 13 maj 2008

Henke!

På begäran kommenterar jag nu dagens stora sportnyhet, att Henke Larsson är med i EM i sommar! Det känns förstås riktigt bra att han är tillbaka, han är fortfarande riktigt duktig och dessutom tror jag att hans erfarenhet och rutin även kan göra de andra spelarna bättre.

Samtidigt är det lite tråkigt att inte Markus Berg kom med i truppen. Jag tror att han är en man för framtiden och hade nog fått nyttig erfarenhet av att vara med i ett mästerskap. Jag tror också att han kunnat vara en bra joker att slänga in vid behov. Men anfallet ser ju ändå mycket vasst ut med Henke, Zlatan, Elmander, Rosenberg och Allbäck. Är det måhända Sveriges vassaste anfallsuppställning sedan bronslaget -94?

Trots hyllningen ovan tror jag att det blir tufft i EM, men jag tror att vi åtminstone kämpar oss vidare från gruppspelet. Får återkomma med mer EM-snack...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Henke bekövs helt klart.
Han har under våren och förra hösten bevisat att han är en mycket bra fotbollspelare.Kanske lite surt för de yngre som knackat på landslagsdörren,men helt klart så tar han en plats i truppen.
Han gör alla spelarna runtom i laget bättre

Anonym sa...

Det är mycket roligare för oss som tittar på om han är med! Det ger liksom lite mera hopp :)
Jag bryr mig inte om stackarn Markus Berg som missar EM. Han hade säkert inte fått spela en minut ändå!

Anonym sa...

det sägs ju att Lasse ringde upp Henke dagen innan han skulle ta ut truppen. Jag skulle så gärna vilja ha hört det samtalet.

Lasse) - Tja, ska ru hänga mé? Alla andra ska med!
(Henke) - Naaaiej... Yao!!

Anonym sa...

hehe :D det klassiska skånska naaej:et!

Jonny sa...

Nurp: Visst, Berg hade kanske inte fått spela så mycket, men det fick inte Henke göra -94 heller. Ändå tror jag att det var viktigt att han var med då.

Blom: Knivskarp analys!