söndag 1 juli 2007

Kinesiska fynd

Runt klockan 22 igår kväll kunde jag pricka av ännu ett av alla "måsten" som en Kinaresa innebär. Jag köpte ett kinesiskt pingisracket! Känns som att jag kan åka hem nu... :)

Köpet ägde rum i en liten kvartersbutik som har det mesta. Tidigare har jag i samma affär handlat en miniräknare som säger siffrorna på kinesiska! Det blir något att plocka fram på mattelektionerna i Nyköping! Min bror köpte en märklig fyrverkeripjäs. Det är ett gigantiskt smatterband av kinasmällare format som en cirkel. Uppskattningsvis några tusen smällare. Priset? 25 kr....

Eftersom min tillgång till bloggen är begränsad här, kan jag inte kommentera era kommentarer, så därför kommer här en hälsning till josephzohn:

Jag måste tyvärr göra dig besviken angående spelarfynd till Öster. Det enda jag har sett i fotbollsväg är ett gäng studenter som såg ut att ha träning, men det var ingen vidare fart. Idrottsarenan mitt i stan står oroväckande öde. Min bror säger att den nästan bara används till parader.

1 kommentar:

josephzohn sa...

Synd att verkar vara så ont om hyfsade fotbollsspelare eller inte?
Vi kanske ska flytta hela Öster österut?
Där kanske vi kan göra nåt mål och eventuellt vinna nån match!!