måndag 9 juli 2007

Förra veckans sångstrof, v.27 -07

För ganska precis ett dygn sedan kom jag tillbaka till Nyköping efter tre härliga veckor i Kina. Det var en häftig och minnesvärd resa. (Jag kommer att bjuda på några bilder här på bloggen så småningom.)

Eftersom det inte blev någon veckans sångstrof förra veckan, får jag väl börja den här veckan med att publicera förra veckans sångstrof! Det blir, med tanke på var jag befann mig förra veckan, en hejaramsa från Peking Fanz:

Norrköping - håller på Peking!

Titel: Norrköping - håller på Peking!
Text: Peking Fanz
Artist: Peking Fanz

4 kommentarer:

josephzohn sa...

Detta må vara sant, men Peking håller på Öster :-)

Jonny sa...

Haha, det var en kul film! Men är du verkligen säker på vilket budskap som filmen förmedlar? Kinesiska tecken kan vara lite svåra att tyda...

josephzohn sa...

Självklart vet jag att texterna överensstämmer, min kinesiska flyter likt vattnet i Motala ström! :-)
Allvarligt skrivet har jag inte den blekaste, det är bara att hoppas att det stämmer ...
Du kanske lärde dig lite???
Kanske du kan översätta??

Jonny sa...

Tyvärr hann jag inte med att lära mig just de tecknen! :)