söndag 1 april 2007

Jaha, då blir det Allsvenskan igen...

Jaha, då var det över... :(

Vilken märklig avslutning det blev på kvalserien. Björklöven såg länge ut att besegra SSK och då skulle det räcka med en pinne för Malmö. 3-2 till Leksand inför tredje och hoppet levde. Men plötsligt var det 6-2 till Leksand. Ridå! Sen vaknade Malmö och matchen slutade 6-5. Det är bara att konstatera, vinner de inte mot Leksand har de inget i Elitserien att göra!

Full pott på de första fyra matcherna är riktigt bra. Inte en trepoängare på de sista sex omgångarna är riktigt dåligt.

Nu blir det spännande fajter nästa år mellan mina favoritlag Malmö och Nyköping.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä.. åkte dom ur alltså! Plötsligt lyckas Leksand vinna när det inte längre gäller någonting.
Dueller mot Nyköping nästa år, skriver du! Det är ju duellerna mot Leksand som kommer att vara stenhårda. LIF har redan tagit en seger för att psyka Malmö. Hoppas det kan betyda nåt inför nästa år.
Det var en riktigt kass avslutning. Skumt att det blev ett sånt ras. Skellefteås kvalnerver smittade av sig på Malmö istället detta år...

På tal om rutålägret, i förra blogginlägget: jag å anders (men antagligen mest jag) blev ansvariga för dramat. Då undrar jag om du har en lista på dom senaste 5-10 årens dramateman? alltså, vilka berättelser som spelats upp? Vill ju inte gärna ta en repris för snabbt inpå!
Ha det!

Jonny sa...

Ursäkta att jag inte har svarat tidigare, men det var för att jag inte var säker på om jag skulle ha någon lista eller ej. Jag hade en på min gamla dator, som kraschade, och nu under påsk har LG (vem annars?) hjälpt mig att rädda filer. Detta innebär att jag nu har listan på min externa hårddisk. Ska se till att du får den...

Anonym sa...

bättre sent än aldrig! det kom ju trots allt ett svar.
då väntar jag med nyfikenhet på listan.. ta det gärna på mailen i så fall. tack!