måndag 20 november 2006

Torin kvar i Norrköping

En av mina favoritspelare, bolltrollaren Mikael Torin blir kvar i Norrköping, men tyvärr inte i IFK Norrköping. Det blir istället spel i den andra Norrköpingsklubben i Superettan, nämligen IF Sylvia.

Torin har i år inte spelat en enda match, mycket beroende på en fotskada tidigt i våras. När han senare kom tillbaka fick han aldrig chansen och lånades ut under delar av säsongen.

Micke gjorde tre inhopp i Allsvenskan hösten 2002 och gjorde succé genom att med sin enorma teknik lura bort allsvenska försvarare. Under åren 2003-2005 blev det 79 matcher i Superettan, varav 55 från start. Visst, han stagnerade lite i utvecklingen 2004, men jag tycker ändå att det är trist att han inte fick chansen alls i år.

22 år gammal får han nu börja om i en ny klubb och förhoppningsvis kan hans karriär få ny fart. Jag hoppas att han får en bra säsong i Sylvia med mycket speltid och att IFK kanske kan locka tillbaka honom efter säsongen. "Blomma" är ju aktuell igen efter två fina år i Kalmar, så hoppet finns ju att få se Torin i den vita tröjan med blå stjärna igen...

Foto: www.svenskfotboll.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mikael Torin gick i samma klass som mig på högstadiet, klass 7A-9A i färgelanda. Redan då var han ju helt underbar att titta på. Vi va la inte bästa kompisat direkt men mikael är en kille som jag sent kommer att glömma. Efter jag hade gått ur nian och gick 1: eller 2: året på folkhögskolan och norrköping gjorde sin sista säsong i allsvenskan så minns jag en match mot djurgården. Nu minns jag inte om det var på borta eller hemmaplan för norrköping men mitt upp i matchen så bytte dem in min förra skolkamrat mikael torin och herregud vad han satte griller i huvudet på djurgårdsförsvaret. Han gjorde visserligen inte mål man han var riktigt nära via bla en boll i ribban eller stolpen 2-3 gånger. Sen har jag inte hört så mycket om mikael förrän jag läste detta inlägget.

Lars Svensson / icecube_stenungsund@hotmail.com

Jonny sa...

Ja, Torin var verkligen en frisk fläkt i Allsvenskan hösten 2002. När jag efter säsongen 2004 skulle köpa en IFK-tröja så stod valet mellan kämpen Patrik Jönsson och bolltrollaren Mikael Torin och valet föll på den senare. Jag är alltså en stolt innehavare av en Torin-tröja...