torsdag 23 november 2006

Dyra kronor

Gick idag in på Nordea för att avsluta ett plusgirokonto, men det gick inte så bra. På kontot fanns det tre kronor kvar (inte ishockeylandslaget) och jag var tvungen att flytta dem till ett annat konto eller ta ut dem för att kunna avsluta. Alternativ ett sprack för att jag inte hade med mig något annat kontonr. Alternativ två hade fungerat, men med det lilla problemet att det hade kostat 35 kr för mig att ta ut dessa ynkliga tre kronor! Jag frågade då kassörskan om hon inte bara kunde ta bort pengarna, men det var tydligen omöjligt.

Varför har ingen inom bankväsendet upptäckt det orimliga i att betala 35 kr för att ta ut 3 kr?!?

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! ibland så är det ju sjukare än nånsin att bo i ett sånt här land. du gav mig ett gott skratt för kvällen. skumt system alltså :P