onsdag 15 november 2006

Jag - ett hockeyproffs!

Idag kan jag titulera mig hockeyproffs. På förmiddagen spelade jag hockey med eleverna i Nyköping Hockeys hemmaarena. Eftersom detta skedde på arbetstid och att jag faktiskt får betalt för att jag gjorde det, måste ju det innebära att jag kan kalla mig hockeyproffs...

Till er som funderat, livet som hockeyproffs är inte så glamoröst som ni kanske tror. Jag skulle hävda att det inte är mycket som skiljer det mot livet som lärare. Det enda jag kan komma på är ett par ömma fötter och lite träningsverk i benen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad bra att du varnade mig! Jag som var oerhört nära att skriva på för Colorado. Nu väljer jag istället att lägga ner min framgångsrika hockeykarriär och satsa på xbox-hockey. Nån xbox-hand (närmaste likheten till musarm jag kom på) kanske kan ställa till problem, men lär knappast göra det mindre glamoröst än vad det är!

Jonny sa...

När jag berättade för L-G om mitt liv som hockeyproffs tipsade han mig om att ringa Percy Nilsson (Malmös hedersordförande som fortfarande verkar styra och ställa i klubben). Det verkar dock inte behövas, Malmö tog idag en efterlängtad seger! (5-2 borta mot Djurgården!)