onsdag 3 mars 2010

Roliga namn!

Det har nu gått ett par dagar sedan OS avslutades och det ska bli spännande att se om jag lyckas hålla bloggen vaken, eller om den återigen somnar in. Jag kan faktiskt konstatera att februari blev den månad jag skrivit flest blogginlägg sedan september 2006 och endast oktober 2005 har jag skrivit fler inlägg.

Trots att OS alltså är över, så blir det olympiskt tema i detta inlägg. Jag tänkte att jag någon gång under spelen skulle blogga om namn på roliga och intressanta namn på deltagare. Nu dröjde det till efter OS, men namnen är fortfarande lika roliga!

Först några konståkare. Irina Shtork från Estland för tankarna till Sällskapsresan. Kinesiskan Qing Pang borde tävlat i skidskytte istället. Bland herrarna finns kazakstaniern Abzal Rakimgaliev, vars namn är häftigt att uttala.

Andra namn som ”sitter fint i käften” är rumänskan Raluca Stramaturaru som tävlar i rodel samt ishockeyspelarna Janis Sprukts, Estland, och Darcia Leimgruber, Schweiz.

Sen har vi min favorit, den japanske backhopparen Shohei Tochimoto. Man förstår ju vad han säger precis när han kastar sig ut för kanten. Tjohej!

Inga kommentarer: