lördag 13 mars 2010

Jag, en höjdhoppare!

Igår och idag har jag gjort ett par saker som jag nog inte gjort på minst 15 år!

1. Igår tävlade jag i höjdhopp! Och det var inte bara ploj mot kompisar, utan en riktig, arrangerad tävling! Skolan som jag arbetar på är sponsor till Nyköpings BIS och igår var alla sponsorer inbjudna till en sponsortävling. Det gick väl inte så bra för oss, men vi hade väldigt kul! Man kan lugnt säga att jag var lite osäker på höjdhoppsformen. Med tanke på min längd, så är väl inte höjdhopp min naturliga gren (vilken gren som nu är det?!?). Nästan alla mina konkurrenter var dessutom minst en huvud längre än mig, så jag tävlade bara mot mig själv (och ribban). Jag gjorde ett smygträningshopp när ribban låg på 1.20 och brakade då rakt in i ribban och det gjorde ju inte mig kaxigare inför tävlingen, där ingångshöjden bestämdes till 1.10. Efter två rivningar klarade jag i tredje försöket. Ribban höjdes till 1.15 och även där började jag med två rivningar, men tog i sista. Nästa höjd var 1.20 och efter två rivningar klarade jag även den höjden i sista, men sen var det stopp. För många är 1.20 säkert ingen höjd att vara stolt över att klara, men jag är helt nöjd med min insats.

2. Idag gjorde jag min första längdskidtur på mycket länge (troligtvis sedan högstadiet). Efter ett infall i veckan köpte jag ett par skidor och idag var det alltså dags för premiärrundan. Det var skönt, men jag är lite seg i armar och ben nu...

Inga kommentarer: