måndag 19 januari 2009

IFK Norrköping i Idrottsgalan!

Sitter och tittar på Idrottsgalan och blev glatt överraskad när IFK Norrköping plötsligt dök upp i rutan när de nominerade i en kategori skulle presenteras! Underbart!

Kändes riktigt fint med tanke på det mörka idrottsår som 2008 var för alla lag som jag håller/höll på: Falu BS åkte ur Elitserien i bandy, Masarna åkte ur Elitserien i speedway och gick i konkurs, IFK Norrköping åkte ur Allsvenskan, Malmö Redhawks misslyckades att gå upp i Elitserien i ishockey och årets säsong i Hockeyallsvenskan vill jag helst inte att vi pratar om, Nyköpings Hockey degraderades pga ekonomiska problem och det hockeylag i Elitserien som jag höll på förra året, Mora IK, åkte ju förstås också ur. Vad är då kontentan av detta? Tja, det är väl det att jag borde börja att heja på de lag som jag helst ser att det går dåligt för. Detta är ju antagligen inte så kul, men det känns nästan som att det är det enda som återstår... Nja..., det känns nog som att det är en bra bit kvar tills jag börjar heja på AIK, Färjestad, Hammarby med flera. Får allt bli ett år till med mina kära lag och hoppas att det vänder. Det kan ju i alla fall inte bli mycket värre än vad det är just nu!

Till sist måste jag väl erkänna att orsaken till att IFK Norrköping visades på Idrottsgalan var att Nanne Bergstrand nominerades till (och sedan också vann) utmärkelsen årets ledare/tränare och då visades bilder på när IFK släppte in ett mål mot Kalmar...

Inga kommentarer: