torsdag 12 juni 2008

Viktig seger!

Vi kan avsluta EM nu. Den viktigaste fotbollsmatchen så här års är avslutad och det blev en skön seger för Kungshagens lärare mot niorna!

Vår målvakt de två senaste åren var på EM i Österrike (nej, jag pratar inte om Isaksson eller Shaaban), så undertecknad fick hoppa in mellan stolparna. Vi vann med 3-2 efter en jämn och hård kamp. Men egen insats får väl anses ok i alla fall, med tanke på att jag inte är någon van fotbollsmålvakt. Det andra målet jag släppte in var ett välplacerat skott vid min vänstra stolpe och inte så mycket att göra åt. Det första var märkligare. Ett skott i stolpen studsade in i planen och jag var sånär att sparka bollen i eget mål. Jag lyckades dock slå den bredvid målet, men där kom en av niorna och fick bollen på låret och in i mål. (Lite Petter Hansson-varning på det målet.)

Kan också konstatera att läsåret 07/08 är över i och med kvällens skolavslutning och niornas avslutningsmiddag. Känns skönt att bara ha tre arbetsdagar kvar innan sommarlovet...

Inga kommentarer: