söndag 16 mars 2008

Hoppfull

Dagen efter melodifestivalen är jag hoppfull om att media ska hitta något annat att skriva om än denna ofattbara hysteri. Att allting kretsar kring detta evenemang i över 6 veckor är inte bara konstigt, det är också mycket irriterande!

Jag har under de fem första helgerna aktivt valt att inte titta på programmet, men har ändå inte kunnat undgå dessa berg av artiklar och diskussioner som ägt rum i mediavärlden. Igår tittade jag på det, men efter ett tag åkte datorn fram och festivalen fick fortgå lite i bakgrunden.

Ser nu fram emot den stundande kvalserien som drar igång på onsdag. Mitt favoritlag Malmö ställs mot skånska rivalen Rögle, elitserielagen Brynäs och Mora, folkkära Leksand och Johan Tornbergs Västerås. Det lär bli högintressant! Vilka drar längsta strået och får spela i högsta serien i höst? Elitserielagen har trycket på sig att hålla sig kvar och Leksand nämns som en stark kandidat. Själv tror jag att Malmö har goda chanser att greja det. De har under säsongen visat en förmåga att kämpa sig till segrar, något som jag tror blir mycket värdefullt i en kvalserie.

Måste till sist ge mitt svar på den klassiska frågan: "Vann rätt låt?". Svaret är ja.

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Om rätt låt vann vet jag inte ...
Jag har inte följt spektaklet, men däremot hörde jag på sportradion (den lokala östgötska, satt på en buss på väg till Sthlm) att islänningen Thordasson var klar för IFK, man skulle låna tillbaka honom under 8 matcher!!
Det du!!

Jonny sa...

Det har du snappat upp före mig! Kollade upp det på hemsidan och det stämde faktiskt! Thordar tillbaka i Peking är stort! Hans kampvilja och vinnarskalle är svår att konkurrera med. Imponerande att Norrköping lyckades övertala honom om en comeback, om än bara för 8 matcher (till att börja med i alla fall, man vet ju aldrig...).