tisdag 25 december 2007

Svennetoppen!

Under december har Radio Dalarna sänt en egen julkalender med Vansbrobandet Svenne Rubins. Till min stora glädje har jag kunnat följa den i podcastsändningar och jag har skrattat gott åt diverse ordvitsar. Ett stående inslag har varit att kora "Den bästa sanningen" och listan i sin helhet kan du läsa här. Föga oväntat toppar "Folköl och dunkadunka" listan, men jag håller inte med om att det är deras bästa låt. Dessutom saknas några låtar, som enligt mig självklart hör hemma på topplistan. Därför presenterar jag nu min egen lista med Svenne Rubins bästa sanningar:

15. När pumpen har bestämt sig för att stanna
14. Finns det nån som har Des Moroney i dublett?
13. Från Östersund till Västerås
12. När vi kan en mycket bättre låt
11. Människor
10. Vi möttes på Folktandvården
9. Aldrig mera ska jag spela korp
8. Långa bollar på Bengt
7. En gammal amazon
6. Lita på mej, jag har både spray och spiral
5. Det var samma dag som brandstation brann ner
4. Kjell sorterar
3. Folköl och dunkadunka
2. Du värmer dig med min ved
1. Dom gör så rysligt fint på tomten

Inga kommentarer: