måndag 29 oktober 2007

Superettan - Sammanfattning

Efter en helg med besök av mina syskonbarn, min syster och min mamma är jag åter "online". Superettan är över för den här säsongen och för IFK Norrköpings del hoppas jag även att den är över för all framtid!

Dags för en liten jämförelse mellan mitt tips och utgången av serien. Nedan följer sluttabellen och inom parentes min gissning här på bloggen den 15 april:

1. IFK Norrköping (3)
2. Ljungskile SK (6)
3. GIF Sundsvall (5)
4. BK Häcken (1)
5. Bunkeflo IF (16)
6. Åtvidabergs FF (11)
7. Sirius (14)
8. Degerfors IF (7)
9. Mjällby AIF (10)
10. Örgryte (8)
11. Landskrona BoIS (2)
12. Enköping (15)
13. Jönköpings Södra (9)
14. Falkenbergs FF (12)
15. Östers IF (4)
16. IF Sylvia (13)

Högst en plats ifrån: Degerfors och Mjällby
Högst två platser ifrån: Norrköping, Sundsvall, Örgryte och Falkenberg
Positiva överraskningar: Bunkeflo, Åtvidaberg och Sirius
Negativa överraskningar: Öster, Landskrona

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ett rätt :-)

Jonny sa...

Nej, jag får nog erkänna att tipset inte var perfekt. Lyckades ändå placera sex av lagen hyfsat bra, vilket jag tycker är knappt godkänt.

Anonym sa...

Hej! Tro inte att jag har glömt bort dig helt!
..bara nästan.

Jag letade mig tillbaks i din blogg till april för att se om också jag hade gett ett tips på superettan, vilket jag trodde att jag gjort. Men icke sa nicke. Jag lät väl bli för att inte du skulle bli alltför knäckt när du skulle upptäcka att jag hade alla rätt :D *högmodig*

Ps, jag såg att du lagt ner hattrick! det var lite tråkigt tycker jag. jag har inte heller varit aktiv på ett-två år så vi får se hur länge det varar. man tröttnar ju.

Ser nu fram emot 2:a januari..

Jonny sa...

Välkommen tillbaka, Nurp!

Det var ju illa att du inte vågade tippa i våras...

Har du redan börjat ladda för Masterblaster-VM? Du borde ju inte se fram emot den andra eftersom du kan titulera dig världsmästare fram till dess...