söndag 7 oktober 2007

Kändisar på stan

I lördags var jag i Norrköping. Jag såg fyra "kändisar" på stan.

4. Pär Jonsson, programledare för Östnytts version av Eftersnack. Hamnar på fjärdeplatsen på grund av att jag inte tycker att programmet håller någon hög kvalitet. Bisittaren "Gresse" slänger ur sig klyschor, men står ändå för programmets behållning genom den tydliga östgötskan!

3. Patrik Andersson, tidigare reservmålvakt i IFK Norrköping (då laget spelade i Allsvenskan). Patrik var även min granne den tiden. Såg honom spela en match, en cupmatch mot Västerås, och IFK förlorade med pinsamma 0-5!

2. Patrik Jönsson, tidigare slitvarg i IFK, som tyvärr tvingats ge upp elitfotbollen på grund av problem med hjärtat. Lite ironiskt att han är den spelare under min tid som IFK-supporter som haft störst hjärta för klubben!

1. Eirik Dybendal, norrmannen som just nu regerar på IFK:s vänsterkant. Hamnar självklart etta på listan, eftersom han är en viktig del i IFK Norrköpings avancemang till Allsvenskan!

Inga kommentarer: