söndag 16 september 2007

Säsongen är igång!

Båda lagen som jag följer med stort intresse i Hockeyallsvenskan har premiärspelat. För Nyköpings del blev det förlust borta mot Rögle med 3-1 i fredags. Matchen TV-sändes på TV4 Sport, och jag måste medge att resultatet var rättvist. Rögle var tyngre och vassare.

För Malmö började säsongen idag hemma mot Växjö och det blev tyvärr bara 3-3 efter att gästerna kvitterat med en sekund kvar av matchen. Bittert!

På onsdag blir det intressant. Då ska jag se mitt favoritlag Malmö Redhawks spela mot laget som hela tiden får en allt större plats i mitt hjärta, nämligen Nyköpings Hockey. Vilka jag hejar på? Malmö såklart, även om jag måste erkänna att jag har bättre koll på spelarna i Nyköping (mycket tack vare kocken på skolan, som är en sann Nyköpingssupporter).

Inga kommentarer: