söndag 28 maj 2006

Ny poängförlust för Peking

Efter en helg tillsammans med min syster och hennes familj gjorde jag på söndagseftermiddagen den första längre resan med min nyligen inköpta bil. Resan gick till Norrköping och matchen mellan IFK och Umeå. Matchen, som slutade 0-0, var allt annat än bra. IFK lyckades inte skapa någonting, förutom några skapligt vassa minuter i slutet. De enklaste passningarna misslyckades och jag är tveksam till om IFK skulle ha gjort mål om de så hade varit det enda laget på planen! Det faktum att priset till bästa IFK-are gick till Grant Igesund, som byttes ut efter 57 minuter, kan inte ses som något annat än fet kritik mot hela IFK. Efter matchen funderade jag på vad Grant gjorde för att förtjäna utmärkelsen och det enda som jag kom på var ett försök till cykelspark. Jag skulle nog gett utmärkelsen till Thomas Magnusson eller Mikael Roth som var stabila matchen igenom. IFK får nog rikta in sig på ytterligare ett år i Superettan...

Inga kommentarer: